Van Nederland naar Indonesië - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Emma Neijzen - WaarBenJij.nu Van Nederland naar Indonesië - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Emma Neijzen - WaarBenJij.nu

Van Nederland naar Indonesië

Door: Emma Neijzen

Blijf op de hoogte en volg Emma

17 Januari 2017 | Indonesië, Batavia

Lieve allemaal,

Gisteren, maandag 16 januari 2017, stapte ik op het vliegtuig richting Jakarta. Papa, mama, Bas, Maud en ik vertrokken richting Schiphol, om elkaar voor drie maanden even los te laten. Na een iets wat lastige check-in (lees: mijn volledig gesealde koffer moest worden opengemaakt om mijn laptop eruit te halen --> uiteindelijk toch niet, afijn) was het tijd om door het groene poortje te gaan. Na een redelijk stabiel afscheid ging ik door het poortje en belandde ik bij de douane.

Nadat ik vier bakjes gevuld had met handbagage, ik mijn schoenen had uit gedaan, ze mij uitgebreid hadden gefouilleerd én een drugstest op mijn rugzak was uitgevoerd waren ze er gelukkig van overtuigd dat ik geen slechte bedoelingen had. Op naar de paspoortcontrole. Deze liep ontzettend soepel. BAM, daar stond ik achter de douane, zonder paps en mams, of wie dan ook.

Ik liep naar gate GO3, de gate waar vandaan mijn vliegtuig vertrok. Vrij snel gevonden en na een half uurtje wachten kon ik boarden. De vlucht verliep soepel, niet geslapen, wel van het uitzicht genoten en genoeg films gezien. :-)

Dertien uur later landde ik in Jakarta, waar mijn oom Hans en tante Roos mij opwachtten. Wat een bijzondere switch, van Haarlem naar Jakarta... O V E R A L scootertjes en bromfietsen. De meeste met één bestuurder. Sommige met een bestuurder en iemand achterop. Sommige met een bestuurder, iemand achterop en nog een kind er tussen. Ja, ik heb er al eentje gespot waar ze (ja echt) met z'n vieren op zaten. Prachtig!

Na een half uurtje rijden waren we thuis. Mijn thuis, voor nu dan, de aankomende vier weken. Ik houd jullie af en toe op de hoogte, voor wie het leuk vindt.

Een dikke kus vanuit het heerlijk warme Indonesia.

  • 17 Januari 2017 - 08:52

    Demi De Jonge:

    Wat leuk Emma, geniet ervan!!

  • 17 Januari 2017 - 09:56

    Suus:

    Lieve Em,

    Wat een leuk verslag en het is goed om te lezen dat je veilig bent aant gekomen! Heel veel plezier nog en geniet er van!! Uiteindelijk, voor je het weet, zijn 3 maandjes weer snel om :) En wie weet zie je nog wel scootertjes met een x aantal personen plus een geit of hond ;-)

    Liefs, Suus

  • 17 Januari 2017 - 10:50

    Jolanda:

    Lieve Enma,

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen☺ ga vooral intens genieten van al het moois daar

  • 17 Januari 2017 - 12:55

    Mildred:

    Leuk verslag Em, ik blijf je volgen! X

  • 17 Januari 2017 - 14:07

    Kasper:

    Fijn dat de reis goed is gegaan. Geniet ervan, er is genoeg om van te genieten.

  • 17 Januari 2017 - 17:27

    Manèl:

    Ah wat schrijf je leuk Em!
    Ik blijf je volgen via je blog!
    Have fun en geniet!

    Xx Manèl

  • 17 Januari 2017 - 19:06

    Nicole:

    Hej Emma! Je bent er! Heel plezier en vooral enorm genieten! Groetjes Nicole

  • 18 Januari 2017 - 19:57

    Ineke:

    oh Em wat leuk allemaal
    En zo spannend en herkenbaar. Ik was ook in shock toen ik alles zag rijden daar.
    Maar vond en vind het fantastisch om door Jakarta te rijden
    Geniet ervan je hebt hier zolang naar toe geleefd.
    Je tante Ineke xx

  • 18 Januari 2017 - 22:13

    Oma:

    Leuk verslag en veel plezier daar. Groetjes aan Hans en Roos

    Kus
    Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

.

Actief sinds 07 Dec. 2016
Verslag gelezen: 761
Totaal aantal bezoekers 99781

Voorgaande reizen:

06 April 2018 - 13 Juli 2018

Zuid-Oost Azië 2018

06 April 2018 - 13 Juli 2018

Zuid-Oost Azië 2018

16 Januari 2017 - 15 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: